lördag, mars 03, 2007

Zandvoort, Lördag 3/3 kl. 20:30


På plats nu i Zandvoort, efter ett dygn på vägarna.
Vi började resan i fredags kväll, kring 22 tiden och kom fram idag strax efter 16.
Jag körde första nattpasset från Örebro till Helsingborg.
Vi lyckades pricka en utav färjorna och kunde åka över ganska så direkt till Helsingör kl. 03:50.
I Helsingör kröp jag upp i sovhytten och vaknade när vi rullade på färjan till Puttgarten, 2-3 timmars sömn iaf. Sen var det min tur att köra och en bit innan Bremen försvann jag upp i sovhytten igen. M.a.o inte så mycket sömn..

Vi körde på bra och kunde konstatera att vi låg två timmar före tidsplanen, så vi plannerade om resan lite och sista biten genom Holland blev trivsam. Vi åkte över den "stora dammen" som holländarna byggt mitt i nordsjön i Waddenzee.

Riktigt mastigt, nästan 3 mil spikrak motorväg mitt över havet och havet sträcker sig bort till horisonten på bägge sidor. Eftersom vi hade lite extra tid hann vi stanna till och besöka den gata och se det hus i Julianadorp som jag har bott i när jag var mindre. Julianadorp ligger en bit utanför Den Helder.
Väldigt roligt att se och många minnen som kom tillbaka. Konstigt hur allt kan se så stort ut när man är liten. Jag minns att huset vi bodde i var jättestort med sina 3 våningar. Nu såg det ut som ett vanligt radhus bara.

Väl framme i Zandvoort kunde jag glatt kostatera att jag fått en dubbelsvit, hur lyxig som helst! Helt för mig själv! Vad sägs om havsutsikt, öppen vedeldad eldplats, 2 dubbelsängar, ett badkar ett kök och en stor "mingelyta", någonstans uppåt 100 kvadrat som jag strosar omkring i.. :P
Vi har precis ätit en salamipizza på en lokal restaurang och nu är jag trött!
Imorgon bär det av vid 7 snåret på morgonen!
Ska skriva lite mer då under konserten!
Natti natt!