torsdag, augusti 09, 2007

Minisemester på jobbet och ett motorbortfall

Igår hade vi en riktig "smörflygning" på jobbet. Örebro - Visby t.o.r med mellanlandning i Linköping.
Landning på ön vid 9 tiden på morgonen och sen var det bara att glassa omkring på visby fram till 14 snåret då vi skulle åka hem med igen.
Det var vamt på gotland men det hindrade oss inte från att ta "Hälsans stig" som slingrar sig från flygplatsen in till stan. Drygt 3 km att gå.
Väl i Visby blev det lunch på en trevlig restaurang på torget och efter det en liten rundvandring inanför murarna.
Medeltidsvecka är det tydligen på ön så det var fullt av uppklädda människor. Riktigt kul att se. Vi passade på att titta på SM i armborst som avgjordes utanför stan. Tydligen kan en pil från dessa komma upp i 230 km/h 20 meter efter det att pilen lämnat bågen. Grymt!

Kapten Brask var imponerad av armborsten också.

Sen knallade vi tillbaka till flygplatsen igen.

Resan hem gick bra förutom att högermotorn stannade precis när vi drog på full gas i starten. Varför den stannade har vi inte lyckats lista ut än, men vi får se vad mekarna säger.
Vi fick igång den ganska snabbt iaf och efter att ha provat köra den lite på taxibanan så tog vi beslutet att prova starta igen och det funkade felfritt..
Tycker synd om en utav våra passagerare som var med, inte nog med att killen var flygrädd sedan tidigare, blir ju inte bättre av en sån här grej.. :P

Gårdagskvällen tänkte jag och Peter spendera på björnstuga för att kolla på standup. Det hade tydligen ett flertal hundra andra människor också tänkt, så kön från björnis var nog den längsta som vart sen hjälmaren brann... Efter en halvtimme i kö så gick vi till strömpis istället.

Idag blir det kanske lite skolning med mina segelflygelever, om vädret bättrar på sig.

Förövrigt är detta det 101:a inlägget i min blogg!!