måndag, januari 19, 2009

Yet another week...

Återigen dags för en vecka som går i stillhetens tecken.Ikväll går jag på jour för att åka till Visby imorgon över dagen, därefter standby i hemmets lugna vrå resten av veckan.
Vi har börjar flyga söndagar nu också, så jag kommer att åka till rikets andra stad Göteborg redan söndagen som kommer, för att vara där till på fredagen.

Fick nytt schema i fredags också, kan meddela att jag inte kommer jobba ihjäl mig direkt..
Efter Göteborgsveckan blir det tre (!!!!) veckor med standby på raken innan jag får åka ner till Frankrike en sväng igen.. Tur att jag inte är ute efter time-building!

Helgen har i övrigt varit god. Kom ganska sent hem till Sara i fredags efter Visby tur och hela lördagen gick åt till att hjälpa Mange med familj flytta ner deras lägenhet till Nyköpingstrakten. De har hyrt ett fint hus där och det är inte så dumt att ha ännu en god vän närmare storstaden. Tar knappt en timme dit med buss eller tåg tror jag.

När vi åkte ner till Nyköping hade vi tur och kom precis åkande längs kort final till bana 08 på Skavsta när Nordflyg AB´s nya Dash kom inflygandens för landning. Vi hann med ett femminuters-stopp på flygplatsen för att se kärran taxa in och parkera. Trevligt.

Sara hade inflyttningsfest på lördagskvällen när jag kom tillbaka, vilket också var trevligt. Jag var visserligen dödstrött efter flytten, men det var kul iaf.
Igår sov vi länge och efter lite bestyr på eftermiddagen så köpte vi varsin fet pizza och slappade hela kvällen.. Gött!

Idag hann jag med en kopp java med kapten Holm, vilket alltid muntrar upp. Ett lite för kort hejdå med Sara blev det också, alltid tråkigt att åka ifrån henne.

Nu sitter jag på bussen och lyssnar på ett par ohängda ungdommar som ännu inte lärt sig att hela bussen inte behöver veta vem som hånglade upp vem i helgen.

Jag börjar bli gammal..

2 Comments:

At 20 januari 2009 kl. 17:19, Anonymous Anonym said...

Ja du är så gammal ! :P
Alltid tråkigt när du åker, eller jag åker för den delen ^^

 
At 20 januari 2009 kl. 23:37, Blogger Micke P said...

Ok om du har 3 veckors stby så kan jag säga att jag kommer ha ungefär lika intesivt.

DVS vi kommer spendera mycket tid tillsammans på f24-7!!

 

Skicka en kommentar

<< Home