söndag, augusti 26, 2007

Göteborg!

Har vart på lite helgnöjen med min gode vän CG i Göteborg under helgen.
Finns mycket att berätta men korta drag så hade vi jäkligt skoj!! :)
En annan utav våra gamla klasskamrater från Flygteoriskolan, Therese, samt en utav hennes kollegor (en fransk pilot med segelflygbakgrund!!!) slöt upp under gårdagen och det blev på tok för många öl och drinkar!

Kvällens höjdpunkt var ändå den omåttligt populära trubaduren JJ Da Silva som tog publiken på den lilla krogen på Avenyn med storm!! Tänk vad man kan åstadkomma med en gitarr och en trummaskin. Gamla slagdängor avverkades i bästa trubaduranda och JJ tyckte att citat: "Desto mer ni dricker, desto bättre låter jag"... Han har dessutom förevigt myntat uttrycket "tafsare" i mitt sinne, vilket ska motsvara en "tryckare", eller "lugnare låt där man får dansa tätt med någon".. :)

Att JJ dessutom hade en poster på sig själv i bästa gangsterstil höjde väl inte så lite hans status hos både mig och CG.
JJ´s version av "Vill ha dig i mörkret hos mig" var något barnförbjuden, men jag kan avslöja så mycket som att det var inte bara blusen som gled isär...

Efter baren bar det av till Nivå, som tydligen skulle vara stället att vara på. Kan inte påstå att det var så värst bra, mycket folk och lagomt skoj iaf.. Har helt klart vart på bättre ställen.. Men vi hade kul iaf!
Det bästa är ju helt klart att de har öppet till 5 iaf, så man hinner festa till ordentligt!

Ikväll blir det kurering med en film och lite chips!