tisdag, december 23, 2008

Dan före dopparedan!

Dan före dopparedan ska man spendera på gotland!
Om jobbet får bestämma vill säga.

Gick på vår jourtjänst igår 22 på kvällen och roade mig med att sitta uppe till 5 imorse, då vi flög över till Visby.

Passade på att göra ett ryck i mitt "evighetsprojekt", det som går ut på att skriva in mina flygdagböcker i en logbok på nätet. Ett smidigt system som gör att man kan plocka ut massor med onödig statistik.
Inatt kom jag så långt så jag har fyllt i alla flygningar jag gjort i motorflygplan fram till att jag började på Amapola.
Här en liten karta över hur jag flängt runt med PA31:or i skandinavien under 2007.

Totalt flög jag 553,7 timmar PA31:a och gjorde 426 landningar i Örebro Aviations regi.

Mer statistik i diagramform!! Som gammal naturvetare och datanörd så njuter jag av denna sida!!



Nåväl, var lite småtrött imorse och det var skönt att komma i säng på hotel Strand. Passade i vanlig ordning på att äta en rejäl frukost - deras äggröra här saknar motstycke!

Några medsnodda mackor senare kom jag i säng och sov till 14.07, sen gav jag mig ut på stan och köpte de sista julklapparna. Mina nära och kära kommer få något som härstammar från ön, eller alcatraz som den även kallas...

Nu väntar flygning tillbaks till Stockholm Arlanda vid 19-tiden och sen hoppar jag på ett tåg till Örebro, kommer dit kring midnatt!

Återigen, god jul!