fredag, januari 02, 2009

Får man skratta?


Jag gick till mitt "stammis-fik" idag, de har gott kaffe och tjejen i kassan pratar hygglig engelska så inga förbistringar uppstår.

Precis när jag står och beställer så hör jag ett BRAK bakom mig, ungefär som någon tappat en bricka med glas på golvet.
Vänder mig om och ser en stor dam (och då pratar vi STOR) som ligger på golvet vid ett bord, sprattlar med benen och ojjar sig på franska..

Under henne ligger ett par ben av stål förvrängda till oigenkännlighet och av själva sitsen återstod enbart kaffeved..

Jag har absolut inget mot människor i alla storlekar eller färger för den delen heller, men jag fick kväva ett skratt!
Ramla omkull humor med tjocka människor när den är som bäst och live dessutom!

Kanske universumet återställde mitt missmod efter hundbajsincidenten tidigare idag??