lördag, januari 24, 2009

Kött o potäter



Det är ju trots allt lördagkväll, så då ska det lagas lördagsmiddag!

Köpte 400 g minutstek som jag lät dra i en marinad av olja, grillrkyddor, lite örter, cillipeppar och vitlök - som jag även gned in köttet med.

Hasselbackspotatis och en riktig läckerbit till detta - ungsgrillad paprika! Supergott, som godis!

Hittade en rejäl röd paprika på Lidl som jag grillade.


Lite kul när jag öppnade paprikan så bodde det en liten grön paprika inuti! Fick mig osökt att tänka på en scen ur en grym film, Spinal Tap. En utav musikerna sitter i en loge och irriterar sig över att det är för små brödskivor till korvpålägget. Han hittar lite annat blandat godis där en del har fyllning och andra inte, -"And look here! Whats in here? Who´s this little fellow? This one has got something in it, and this one hasn´t!!! I meen, what..!!??"
Har inte lyckats hitta klippet på nätet, men se filmen om du inte gjort det! Kult!

Dags att spisa!

Dobre!