måndag, december 29, 2008

10 timmar internet!

Så var jag på resande fot i jobbets räkning igen!
För tillfället är jag nere i Aix en Provence, en liten stad norr om Marseille. Åkte ner igår från Stockholm, en hyffsat smidig resa med ett byte i München.Vi flög med Lufthansa hela vägen och jag hoppas de tar över SAS så det blir gratis macka och dricka på de flighterna vi åker med dom också! :P Det gör stor skillnad, det där lilla.

Tanken med den vecka jag ska vara här nere var från början att vi skulle flyga varannan dag ner till Malta och sen tillbaks med frakt. Det som hände var att det först blev avblåst och sen "påblåst" igen - med skillnaden att det finns idag inga säkra planer på om vi kommer att flyga något överhuvudtaget. Det pratas om någon tur ner till Tunisen eller till Geneve, men inget säkert. Lutar nog åt att vi kommer vara här nere till på lördag och bara ha det skönt på hotellet, dricka öl och lulla omkring i staden, som förövrigt är väldigt mysig!

En sur sak i sammanhanget är att vi fick ta med oss en närstående, firman bjuder på biljett och boende. Jag hade fått med mig min gode vän Thomas. Men när det blev avblåst hittade han på lite annat och när det blev klart att vi skulle åka ändå kunde han inte följa med och biljetten gick inte att byta till någon annan.. Så jag får fira nyåret "ensam".. Vi är dock 2 besättningar + vår tekniker som alla har med sig en närstående, så vi blir ett litet gäng som kommer att fira nyåret.

Idag har jag iaf vandrat runt i stadens "gamla kvarter", jättefint! Små gränder med massor av butiker, restauranger och caféer. Några sevärdheter som gamla kyrkor och museum har jag också tittat på.

Jag återkommer med bilder när jag kommer hem, har inte tagit med mig rätt dosa för att tanka ur kameran. Dessutom har jag 10 timmar internet att spendera under veckan.. För mig är det som att livnära sig på ett mariekex under en vecka, vi får se om jag överlever - kan vara en nyttig upplevelse i dessa datortider!


Har för övrigt fått för mig att spara ut skägget tills det blir nyår eller iaf till nästa flygning!

Lev och må!

1 Comments:

At 29 december 2008 kl. 17:44, Anonymous Anonym said...

Martin lycklig när han får ha skägg ;) snygging!

 

Skicka en kommentar

<< Home