fredag, januari 02, 2009

Segelflyg!

Idag har mycket gått i segelflygets tecken.

Tog mig en tur i en Discus 2:a över Italienska alperna, i en flygsimulator då. Condor heter den och den är riktigt bra.

En glad överraskning var det nya nummret av Segelflyg sport som jag glömt bort att jag packade ner innan jag åkte.
Ett nummer med lite drag i, dvs. det var sparsamt med artiklar om vithåriga gubbar som flyger antika flygplan..

Nyttjade för övrigt byxpressen på rummet och nu ser man rynkorna på byxorna tydligare, typiskt.

Nu är det dags för mat. En snabb titt i plånboken säger att det kanske blir hamburgare.

1 Comments:

At 5 januari 2009 kl. 15:19, Anonymous Anonym said...

Fan det är bra drag i din blogg!!!

Många inlägg på samma gång! Ska vi tävla??

Jag tycker, har alltid tyckt att segelflygsport är den absolut tråkigaste tidningen som finns, och den bär säkert ansvaret för 25% av segelflygets tappade ungdomar.

Typiska artiklar:

"trevande flygningar i 30talets england"
"pionjärerna på wasserkupfe"
"så gick det till på 20talet"
"per-arne sammanfattar övergången till bergfalke"

inget personligt, men seriöst! Man somnar ju direkt! Jag vi ha janne nordh! Jag vill ha feta nya flygplanstyper! Jag vill ha bilder på låga tryckare!

JAah, thats it for now...

 

Skicka en kommentar

<< Home