måndag, februari 05, 2007

Fredag...


En hel vecka kvar, nästan iaf, tills jag får flyga upp.
Nu ska jag finslipa teorin och flyga lite på simulatorn hemma, sen ska jag göra en fläckfri uppflygning nu på fredag! Om man nu kan göra en sådan. :)

Bilden ovan är på min flyglärare, Anders Gruwald. Hittade den på hans "kontor" på flygklubben i Örebro. Den säger allt!

Livet rullar på i vanlig ordning annars.
Trumsetet funkar kanonbra, jag lirar på som bara den!
Mange, en flygande kompis, var förbi igår och slog av en trumstock, så nu är setet verkligen i trim.. :P

Jag och Thomas fick ett ryck imorse och tog en långpromenad i snövädret, nästan 2 timmar var vi ute och spatserade. Det var länge sen jag var så hungrig efter frukost som efter den turen, ser ut att kunna bli en repris på det hela imorgon. Det gäller ju att komma igång lite nu inför beach -07.. ;)

Nu ska jag snart iväg och jobba på konserthuset, orkesterför(o)reningen repeterar ikväll. Det blir en lugn kväll, så jag hinner planera min radiotlefonilektion som jag har imorgon kväll - jag har nämligen tagit på mig det delikata uppdraget att lotsa 4 flygtokiga ungdomar ute på segelflygklubben genom flygradiotelefonidjungeln.


"May the weather be with you…"
Patrik Hjortberg, dispatchen Scandinavian Aviation Academy