tisdag, mars 06, 2007

Italien!


Turnéns sydligast punkt är vi på nu!
Vi åkte direkt efter konserten igår i Zürich vid 22.30 tiden.
Schweizarna tycker visst det är kul att ligga före sin tid och på något sätt hade de fårr med i Autoroute att deras nya fina motorväg söderut redan var klar. Så efter 3-4 försök att svänga in på en moorväg som inte fanns så visade det sig tillslut att det bara fanns små krokiga vägar som gick bredvid byggplatsen.
Efter en liten omväg kom vi tillslut ut på motorvägen och kunde börja lägga lite mil bakom oss.
Jag hade första körpasset och det var en upplevelse att köra genom alperna mitt i natten, krokigt och branta backar upp och ner.
Nu ver det stjärnklar himmel så jag såg bergen lite grand iaf, men vilken otrolig upplevelse det måste vara att köra där på dagen! Ska bli kul när vi åker genom alperna imorgon på dagen.

St. Gotthard tunneln var lååååång och efter den var det lite rakare vägar genom bergen. Vi byttes av och jag gick och la mig kring 2 tiden på natten, en liten stund innan gränsen till Italien.
Christian lyckades få ut oss trots att våra papper inte var helt korrekta och sen var det motorväg för hela slanten.
Jag vaknade vid 5 tiden och körde sedan sista biten till Udine.
Motorvägarna är raka och kostar pengar. Självklart lyckades jag slarva bort en biljett som vi behövde för att komma in genom vägtullen till Udine (den här turnén kommer att gå under namnet "Blond & Blonder, med tanke på min och Christians sammanlagda intelligens vad gäller att komma ihåg saker och ting) och jag fick ropa på hjälp i en mikrofon vid vägtullen. Knastrigt svar av en stressad itelienare och efter lite mer "Help help" så släppte han in oss mot att vi betala €6,40...
Framme på hotellet vid sjutiden på morgonen tog vi oss lite frukost och somnade ovaggade.
Nu ska vi snart iväg till nästa konserthus, konsert där ikväll vid 21 tiden.
Återkommer med lite mer kul och bilder ikväll eftersom det trådlösa nätverket här är gratis!!!!