lördag, januari 10, 2009

Fusion, skumbad och Farbror Arto

Jag myser, hemma i lägenheten. Lutar starkt åt att jag vill köpa den!
Idag har jag tagit en sovmorgon, pysslat och donat hemma - hann med att träna också.Funderar på att köpa ett bord från IKEA som heter "Fusion", tror det skulle passa bra vid mitt kök.
Ikväll kommer Sara och jag ska fixa med ett skumbad, enligt önskemål, ska bli mysigt!
Fick en kul länk av mor precis, en utav mina "barndomsidoler", Farbror Arto, som spelar musik för oblyga öron.. Nu har han efter många år utanför rampljuset hittat tillbaka med 9 nya låtar! Jag njuter!
Lugnt och skönt har jag det nu också. Sen julafton har jag i stort sett haft ledigt, om man räknar med veckan i frankrike. Nästa flygning på schemat är på onsdag natt, efter det onsdag veckan efter. Standby dagarna mellan... Nästan otäckt lugnt, blir inte mycket flygtimmar, men med fast lön så känns det inte så illa och som sagt så njuter jag av att vara hemma och pyssla!
Anledningen till det lugna veckorna som kommer är att vi har en massa nya piloter som ska "line-trainas", dvs. de ska flyga med våra instruktörs-kaptener på de olika linjerna för att lära sig våra rutiner.
Morsning!