torsdag, mars 08, 2007

Guten morgen Stuttgart!

Gårdagen var en resdag för vår del och även för orkestern.
Vi åkte från udine kring 10 tiden på förmiddagen och styrde norrut mot alperna.Efter mycket krokiga vägar över alperna i tyrolen i både regn och snö kom vi fram till Insbruck och där blev vägarna lite rakare då vi åkte i en dalgång.
Det var full rulle på vägarna och vi körde bla. om en inte alltför söt "tradar-lady" i den övre medelåldern som hytte med näven mot oss när vi segade oss förbi i uppförsbackarna.
Efter Inbruck bytte satte jag mig bakom ratten och efter ett sista kringelspår över alperna kom vi fram till tyska gränsen.
Att köra i alperna är intressant och vi hade tur med vädret trots att det regnade ganska mycket, jag kan tänka mig hur det är att köra där i en snöstorm och med halt väglag.
I tyskland var det autobahn för hela slanten och vi lyckades få upp bilen i 150 km/h i nerförsbackarna.
Vid 19:30 tiden kom vi fram till hotellet och då hade vi kört non-stop med endast en 20 minuters paus på en Burger King i tyskland.Idag har vi lite ledigt fram till 15-tiden och jag ska ta en liten prommenad nu och titta på den här delen av Stuttgart. Vi bor på ett hotell i norra delen av stan, granne med ett Mc Donalds och Porsche fabriken!