torsdag, oktober 12, 2006

Lite ledigt!

Hemma igen! Skönt!
Kommer inte åt internet i västerås mer än via min mobil och det kostar 20 kr/Mb, så jag ligger lågt med bloggandet...

Har vart ganska mycket flygande sista tiden i simulatorn och de höjer nivån hela tiden.
Sista tidens flygningar har varit inriktade på motorstörningar, i start, planflykt och i landning.
När man minst anar det stänger instruktören av motorn och då får man avbryta det man håller på med och fokusera på att flyga flygplanet. Kan vara nog så jobbigt om man ligger strax ovanför lägsta höjden man får sjunka till på en icke-precisionsinflygning och så ska man reda ut situationen och antingen gå runt och försöka landa igen eller landa...
Svettigt värre.. Men kul!

Har hunnit flyga såpass mycket så att jag har bara 6 pass i simulatorn kvar nu.
På måndag ska vi ha en genomgång inför kommande övningar som blir en-route flygning, dvs. en längre flygning där det ska planneras med färdplan, driftfärdplan osv..
Givetvis lägger de in en massa störningar under flygnigen, motorbortfall etc...

Hade jag haft en bra kamera hade jag fixat lite bättre bilder från simulatorflygandet, men har bara min mobilkamera, så håll till godo med följande!

Nu ska jag ha ledigt fram till på måndag och åka till min flickvän och ha en mysig helg! :)
/Martin