tisdag, mars 13, 2007

Regensburg 13/3

Framme i Regensburg nu.
Både resdag och konsert ikväll.
Igår var en trevlig dag i Berlin, under orkesterns repetition tog jag och Christian en öl i vårsolen. Min lediga eftermiddag spenderade jag på flygplatserna Tegel och Tempelhof.
Inte så värst intressant men nu har jag vart där iaf. Tempelhof var en riktig betongbunker och man såg inte så värst mycket flygplan, Tegel däremot var rätt trevligt, jag "plankade" på tunnebanan och åkte ut till en förort som låg precis i inflygningen och satt och njöt i solen när Air Berlin dundrade förbi.
Kvällen innan tog vi en prommenad till tv-tornet eller "fehrnseeher-fallos" som någon döpt det till. 203 meter över marken fick vi en fin utsikt över Berlin i skymningen.
Efter konserten igår blev det öl på hotellet med några musiker tills baren stängde, vilket resulterade i att jag sov en stund i hytten under förmiddagen medans Christian körde.
Nu sitter jag på universitet här i Regensburg och surfar på en kontakt vi hittade!