måndag, oktober 23, 2006

The real thing!

Nu till veckan ska jag börja flyga "Dutchessen"!
Ett sista simulatorpass imorgon och sen blir det "the real thing"! Ska bli riktigt spännande att flyga på riktigt nu. Första passet blir på torsdag. Jag ska flyga ett dubbelpass med en annan kille som är i samma sits som jag, så vi flyger med varandra för att få ut så mycket av det som möjligt.

Har mycket jobb på Konserthuset på gång framöver, men jag hoppas det ska gå ihop sig med flygningen, det är en härlig ekvation att få en sådan här flygutbildning att gå ihop.. Måste jobba för att ha råd att flyga, vilket tar tid och ork - måste ha tid och ork för att kunna flyga, vilket kostar pengar.. :) Härligt härligt!
Men jag har gett mig tusan på att klara detta!
Den dagen jag sitter i vänsterstolen och får betalt för att får göra det jag brinner för, samtidigt som flygplanet bryter igenom ett regnigt molntäcke och solen skiner på mig... Då vet jg att det var värt allt slit!

Tills nästa gång!!!