fredag, november 17, 2006

Mark Levengood hittade hit iaf!

Har vart fullt upp med att jobba mest på Konserthuset sista tiden.
Simulatorflygningarna avklarades i slutet på oktober och den 3/11 flög jag första passet med BE76:an, en fin kärra. Den flyger mjukt och fint och till skillnad från simulatorn är det mycket enklare att hålla höjden och all annan "teknisk" flygning blir mjukare.
Första passen innehöll inflygning på kärran, rent handhavandemässigt, nödprocedurer och motorbortfall.
5 pass har det blivit, inte så många, men väder och mitt jobb har satt käppar i hjulet några gånger. Igår och idag skulle vi ha flugit, men låg molnbas och risk för nerisning satte stopp för det.

Sen var jag tvungen att åka hem för att jobba snart... :(

Nåväl, jag har iallafall fått ge Mark Levengood vägbeskrivning via mobil då han skulle till Konserthuset, hjälpt Lasse Berghagen med väskan, spelat in ljudsnuttar med Stefan Odelberg, hjälpt Anna Ternheim att hitta sin garderob byggt scen åt Owe Thörnqvist m.m... Jag vet att man inte ska klaga då man har ett kul jobb, men visst hade det vart roligare att få flyga!!! :P
Ikväll är det Kultrurnatten på jobbet, lär nog hålla på till framåt 0200 inatt... Sen bär det av till den årliga segelflygkonferensen på Billingehus i Skövde.

Har för övrigt köpt en ny digitalkamera via en fotograf som min flickvän känner, så jag hoppas jag kan lägga upp lite bilder från mina flygningar snart!!!

Nulla vit melior quam bona!!!